דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אל תהמרו על הבטחון האישי שלכם 

מאת    [ 26/05/2020 ]

מילים במאמר: 679   [ נצפה 1594 פעמים ]

נגיד שקניתם רכב חדש בשווי 500,000 ש"ח (הלוואי...). כמה הייתם מוכנים לשלם על פוליסה מקיפה הכוללת ביטוח נגד גניבות? מן הסתם, אלפי שקלים בחודש. עכשיו נקצין קצת את המקרה - כמה היה מוכן לשלם הורה על מנת להטיס את ילדו לניתוח מציל חיים בחו"ל? כנראה שכל סכום אפשרי. איך כל זה קשור למנעולנות?
קניתם דירה בשעה טובה. לקחתם משכנתא ל- 30 שנה, העברתם את כל התשלומים לקבלן או לדייר הקודם, סיימתם לשפץ, לרהט, לאבזר ו... נכנסתם הביתה. כמה הייתם מוכנים לשלם על מנת לשמור על ביתכם, וחשוב הרבה יותר מכך - על ילדיכם?
קראו במאמר זה עוד על החשיבות בבחירת צילינדר איכותי לדלת הכניסה שלכם.

ההסתברות הסטטיסטית לזכות בפרס הראשון בלוטו היא 1 ל- 16,000,000 (16 מיליון). סיכוי די אפסי, נכון? אבל מי מאיתנו לא שלח לפחות פעם בחיים טופס לוטו, שעלה לו כמה עשרות שקלים ואפילו יותר מזה, ובאמת האמין שיש לו סיכוי לזכות? לעומת זאת, הסיכוי להיפגע בתאונת דרכים (עפ”י מחקרים, כנהג או כהולך רגל) הוא 1 ל- 5, אבל כולנו בטוחים ש”לנו זה לא יקרה”. מתעסקים בטלפון הנייד בנהיגה, עוברים על המהירות המותרת, לא ממש מצייתים לתמרורים והרשימה עוד ארוכה. כיצד זה הגיוני? פשוט – אדם תמיד נוטה לחשוב שדברים טובים – יקרו לו, ואילו דברים לא טובים – לא יקרו לו. ממש ככה.

כל מי שחווה פעם בחייו פריצה לביתו או לבית העסק שלו מכיר את התחושה – בהתחלה קצת קשה לעכל שזה באמת קרה לו, אחר כך נכנסת תחושת חוסר אונים במידה והאירוע יחזור על עצמו ובעיקר פחד – פחד מהמחשבה מה היה קורה אילו בזמן הפריצה הוא עצמו היה בבית ונתקל בפורץ. סיטואציה בה אותו אדם היה מצוי בסכנת חיים אינה תלושה מהמציאות כלל וכלל. אז מה גרם לאותו פורץ לרצות להיכנס דווקא אלינו הביתה? ויותר מזה – מה גרם לפורץ להבין כי הוא באמת יכול לעשות את זה בהצלחה?

כדי להבין את התשובה עלינו לנסות (זה לא קל, אני יודע, אבל בואו ננסה) להיכנס לראשו של פורץ. נניח שהייתם רוצים לפרוץ לדירה בבניין מגורים כלשהו. באיזה דירה הייתם בוחרים? נצא מנקודת הנחה שבמרבית חדרי המדרגות בארץ לא מותקנות מצלמות או אמצעי אבטחה אחרים. כל מה שמפריד בין דלת נעולה לדלת פרוצה הוא אך ורק דבר אחד – רמת המיגון של דלת הכניסה לבית. אז צריך לדעת שפורץ בדרך כלל לא “מנסה את מזלו”. הוא לא בוחר דלת באקראי ומתחיל לנסות ולפרוץ אותה. וגם אם כן – הוא ממש לא ירצה להתעכב יתר על המידה מול הדלת מחשש שיעורר תשומת לב וייתפס. אז מה הפורץ כן עושה? ברוב במקרים הוא אוסף מידע מקדים. מה מיקום הדירה ביחס ליתר הדירות (מיקום מרכזי, פינתי וכו’), באילו שעות או ימים הדירה ריקה מאדם וכו’. במילים אחרות – מה הסיכויים שלו להצליח ולפרוץ את הדלת כמה שיותר מהר. אז בנוסף לכל השיקולים שפירטנו למעלה, קיים היבט מרכזי נוסף, והוא – עד כמה דלת הכניסה ממוגנת מפני פריצות.

צריך לזכור שדלת כניסה לבית היא בסך הכל דלת חלולה, עם מנגנון המפעיל סט בריחים הנכנסים למשקופי הדלת. אבל בכך לא נקבעת רמת המיגון שלה, שהרי פורץ אינו מסוגל לגשת ישירות לבריחים אלו או לשבור את הדלת. הפריצה מתבצעת ע”י קידוח בצורה כזו שתגרום לבריחים להיכנס לגוף הדלת ובכך לנטרל את הנעילה. כלומר – דרך הצילינדר של הדלת שהוא זה המפעיל את המנגנון.

אומר לכם משהו מניסיון אישי. כשאני מגיע לבצע פריצה, ברוב המקרים יש לי את הכלים להעריך כמה זמן יקח לפרוץ את הדלת. בהנחה ובדלת לא מותקן מנעול כספת (מנעול עליון, שעליו לא נדבר במאמר זה), אני בודק את הצילינדר של הדלת – האם קיימת רוזטה (מגן צילינדר בפתח הכניסה של המפתח)? האם מדובר בצילינדר איכותי (שם החברה מופיע בקדמת הצילינדר)? ככה בדיוק עובד הראש של פורץ עם קצת ידע. במידה והוא מזהה צילינדר איכותי, וגם אם לא ובמהלך הפריצה הוא רואה שהעסק לא הולך כפי שתכנן – סביר להניח שהוא יזנח את ניסיון הפריצה ויחפש דלת אחרת. 

חשוב להדגיש! אין צילינדר המגן באופן מוחלט בפני פריצות. המיגון שמספק צילינדר איכותי הוא רק בכך שהוא מעכב את פריצתו ופתיחת הדלת. אבל משך הפריצה היה ונשאר מרכיב מאוד מרכזי בשיקול הדעת של פורץ, כפי שהסברנו למעלה.

אז קחו קצת חומר למחשבה, ותחליטו בעצמכם – כמה שווה לכם להשקיע בצילינדר איכותי שיקנה לכם שקט נפשי ומיגון הולם לדלת הכניסה?

אורי - מנעולן מוסמך


www.smartlock1.com


Uric1509@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב